Intern linkbuilindg er vigtig for din søgemaskineoptimering og brugervenlighed. Som altid er et link en henvisning med ord, som fortæller hvad linket handler om. Det er altså siden der bliver linket til der score point, og ikke så meget siden der bliver linket fra.
Dette gælder også din interne linkbuilding på din hjemmeside. Samtidig kan det give gode point til dine brugere, da de ikke skal bruge tid på at finde det de leder efter, fordi du allerede linker til det, i dine tekster.
Hvis jeg skulle optimere min blog her på søgesætningen "Daniel Nielsen", så hjælper det mig ikke meget, hvis jeg laver et link med teksten "Daniel Nielsen", som henviser til min rigtige hjemmeside. For så ville jeg fortælle google, at det ikke er den blog her, men egentlig min hjemmeside, som hander om "Daniel Nielsen".
Sørg derfor at du på din hjemmeside, ikke linker videre med dine vigtigste nøgleord, hvis det er muligt.
Tip: Har du foreksempel en blog, eller et nyhedsmodul på din hjemmeside, kan du med fordel linke til de respektive sektioner på din hjemmeside. Skriver du f.eks. om et produkt, så lad være med at linke til forsiden, men link ind til produktsiden. Det vil dine brugere også få meget mere ud af, da de direkte kommer hen til det, de vil vide mere om, når de trykker på linket.
Håber det er forståeligt, eller lig gerne en kommentar, hvis du vil have forklaring.
Abonner på:
Kommentarer til indlægget (Atom)
0 kommentarer:
Send en kommentar